joi, 18 februarie 2010

Despre doi din colegii nostri arabi

Anul trecut am ajuns sa vizitez Tara Sfanta si pe linga vizitele in locurile de pelerinaj ale crestinilor am dorit sa ma intilnesc cu cei doi colegi din zona. Cel din fotografie este Khalil abu Tamam care este palestinian si locuieste in Tulkarem. Lucreaza la primaria din localitate si raspunde de alimentarea cu apa si canalizarea. In luna in care am fost noi era Ramadamul la musulmani.

In aceasta perioada musulmanii postesc cit este soarele pe cer. Din acest motiv am plecat spre zona palestiniana dupa lasarea intunericului si a fost o adevarata aventura sa trecem frontiera in zona palestiniana. Este casatorit are cinci copii. Baiatul si fata (cei mai mari) sunt studenti iar pe cel mai mic il puteti vedea in fotografie. Am stat destul de putin impreuna (trebuia sa ne intoarcem pentru ca in ziua urmatoare am plecat in Jordania) dar nu am putut reveni deoarece a trebuit sa ne intoarcem mai repede din concediu.
Pentru cei care nu isi mai amintesc el este Khaled Qsos din Jordania. Ne-am intilnit dupa multi ani, dar sa stiti ca nu a uitat limba romana. Isi aminteste poezii si cintece. Dar sa revin Khaled locuieste in Madaba (orasul mozaicurilor) la 30 de km de Amman. Lucreaza la Autoritatea Vaii Jordanului din Amman. Are doi copii fata studenta iar baiatul in ultimul an de liceu. Am petrecut un sfirsit de saptamana minunat impreuna. Am fost impreuna sa vizitam Petra. O minune a lumii care trebuie vazuta daca sunteti in zona.

Pe noi Khaled ne-a asteptat in punctul de trecere a frontierei si dupa cum vedeti este neschimbat. Singurul lucru care tradeaza trecerea anilor este si la el culoare parului. Ne-a dus sa vedem locul botezului lui Isus pe malul Jordanului, (aproape de punctul de varsare in Marea Moarta) precum si mai multe mozaicuri din ruinele bisericilor din zona. Peste tot am avut parte de primiri calduroase si de ospitalitate.
Amindoi au dorit sa vina la intilnirea din 2003, si au promis ca in 2013 vor fi prezenti neaparat.
Dan

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright © 2010 TCM '83 - Cluj Napoca. Toate drepturile rezervate.